Ramowy plan dnia w przedszkolu
Przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku, w godz. od 7.00 do 17.30, oprócz świąt, dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wypisanych corocznie w regulaminie placówki.
07:00 | 08:00 |
Przekraczamy próg przedszkola – podejmujemy zabawy według własnej inicjatywy w kącikach zainteresowań , zabawy konstrukcyjne, plastyczno- manipulacyjne, gry i zabawy stolikowe, zabawy integrujące grupę , wykonujemy zadania indywidualne, nauczyciele wykonują zadania o charakterze stymulacyjnym, wyrównawczym i obserwacyjnym. |
08:00 |
08:15 |
Ćwiczymy, by ożywić ciało i umysł - gimnastyka poranna, zabawy ruchowe |
08:15 |
08:30 |
Przygotowanie do śniadania, doskonalimy samodzielność w estetycznym spożywaniu posiłków, wyrabiamy czynności i nawyki higieniczne. |
08:30 |
09:00 |
Jemy pierwsze śniadanie |
09:00 |
10:00 |
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o nową podstawę programową i przyjęte programy wychowania przedszkolnego, rozwijanie aktywności dzieci |
10:00 |
11:00 |
Pobyt na świeżym powietrzu, przeznaczonym na spacery, zajęcia ruchowe, obserwację przyrody, tworzymy sytuacje. |
11.00 |
11.30 |
Czynności higieniczne, przygotowania do obiadu |
11.30 |
12.30 |
Jemy obiad, doskonalimy czynności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków |
12.30 |
14.00 |
Dzieci młodsze : odpoczynek poobiedni na leżakach, muzykoterapia, bajkoterapia , czas zagospodarowany przez nauczyciela ( czytanie bajek, opowieści ruchowe, czynności opiekuńcze) Dzieci starsze : praca wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne według zainteresowań, słuchanie bajek muzyki relaksacyjnej. |
14.00 |
14.30 |
Przygotowania do podwieczorku, prace porządkowe, czynności higieniczne. |
14.30 |
15.00 |
Podwieczorek |
15.00 |
16.30 |
Doskonalenie umiejętności zdobytych przez dzieci podczas zajęć dydaktycznych – praca indywidualna w małych grupach. W zależności od pogody zabawa na świeżym powietrzu lub w kącikach zainteresowań. Zajęcia dodatkowe. |
16.30 |
17.00 |
Łączenie grup we wspólnej sali( w zależności od frekwencji). Zabawy zgodne z zainteresowaniami i potrzebami dzieci. Zabawy wspierające rozwój dzieci. |